Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Thursday, January 21, 2010

Pergilah Air Mata~~

Arghh.. hati ini mula bernafsu kembali.. nafsu novel suda datang.. arghh aku mau novel itu.. buah tangan kedua Hanni Ramsul.. aku sudah membaca buah tangan pertama Hanni, "Biarlah YM Berbicara".. memang best!! walau suda baca berulang kali masih x jemu2.. kalaulah aku mampu menjadi penulis seperti dia, Aisya Sofea, Faisal Tehrani, Habiburrahman El Shirazy dan ramai lagi novelis yg aku suka.. mau jadi seperti mereka..

Dulu sewaktu form3 aku menulis novel.. dua novel yg aku tulis tangan.. sedihnya, novel yg telah selesai tapi hilang selepas aku masuk ke asrama.. memang x sangka aku mampu menulis panjang.. tpi masa itu nafsu menulis sangat tinggi.. setinggi gunung everest.. ms pun banyak dan x banyak serabut kelapa dlm tempurung kepala ni..sekarang mau mula menulis tapi aku bimbang tidak mampu memberi komitmen.. takut tulisanku terbiar sepi.. almaklum la.. dengan macam2 kerja, dan nak melayan hati dek kerenah orang yg mengada2.. Ni pun mujur juga jari jemariku masih mampu menari di laman maya ini.. jika tidak, blog ini pun bakal terbiar sepi seperti blogku yang terdahulu... Mampukah aku menulis kembali?? aku kepingin benar... harap2 akan ada kesempatan selepas ini...



Argghhh.. sekarang fikir pasal Pergilah Air Mata pula.. tiada sesiapa mau berikan hadiah?? heheh.. lgpun hari jadiku sudah dekat.. mau sangat2.. Encik Buah Hati x nak bagi hadiah?? hahaha.. nak mencari di sini belum tentu ada.. Biarlah YM Berbicara pun mujur terjumpa di Tesco.. Hahaha sebab novel tu aku sanggup pergi ke Alor Setar.. memang benar.. semata2 kerana novel itu.. heheh.. tapi itu dulu sewaktu di u.. tiada siapa yang mau herankan diriku yang x berapa betul ni.. tiada siapa kesah apa yang budak pendek gemuk ni hendak buat.. tapi sekarang cuba la gatal2 pergi ke taiping semata2 untuk novel??? lebih baik pegi tadah pipi dekat mak.. biar mak bagi penampar dua liang.. huh mengada2, sudah la buang duit beli benda x berfaedah, nak buang duit abes bayar tambang jauh2 pulak.. Nak beli sebuah novel pun dah macam nak beli kete sebijik.. huhu macam melampau sangat perumpamaan tu.. sekarang mampu menanti ihsan sesiapa.. mana tahu kakak berhati mulia nak belikan.. atau Sutun baek hati nak belikan.. isyy berangan!!



p/s: masih berharap.. http://www.emocutez.com






http://www.emocutez.com

4 comments:

  1. wah... bgus la da bkat mnulis. akak xda bkat mnulis. juara trbongkang ats katil jer. novel pn xsntuh. biarlah ym berbicara tue dh lma ker? ritu bru nmpk kah3. ingt nk bli, tp slalu nya nfsu trbntut. mmg tak mnat novel. haha. ska bc buku sajak, pmtun n cerpen bi jer. bes2.

    adiah ari jd nk novel?
    akak nk GITAR! teruja la nk blajar maen gtar.

    ReplyDelete
  2. hahaha.. x berbakat pun.. tp sj ske2.. ermm br x baru la.. thn lps.. hehe mmg ssh klu jd giler novel.. ptt la berbakat tls sajak.. hahaha..

    ermm novel tu sbgai sampingan.. wani pun xtau hadiah ap sbb x pnh mgharap pape tiap kali besday.. 29 jan bkn tarikh yg wani tggu2 sbb 29 jan byk bg kisah sedih kt wani.. :)

    ReplyDelete
  3. sy suka aisya sofea..tulisan dia bagus..penceritaan pun best gler^^

    teruskan menulis^^publish dkt blog mesti ramai nk baca^^

    ReplyDelete
  4. yup.. btl tu.. tulisan de bgs.. :) insyaAllah.. perlukan semangat kembali utk menulis.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)