Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Wednesday, January 20, 2010

Salahkah aku??

Ape yg kelakar sangat??? adakah kerana aku ni terlalu lembut atau lurus bendul?? adakah itu yg layak aku terima?? aku bukan bodoh. bukan juga badut yang patut diketawakan?? apa salah aku?? aku cuma menjadi diri aku dihadapan orang.. aku cuma bercakap benar dihadapan org.. adakah itu satu yg kelakar?? walaupun aku cuma tersenyum bila diketawakan aku boleh rasa riak wajah aku berubah.. sedihkah aku?? marahkah?? tidak.. aku tidak marah.. aku cuma kecewa apabila dijadikan bahan ketawa.. "awak ni lurus bendul".. itukah kata2 yang layak aku terima kerana kepatuhan aku, kerana rasa hormat aku pada mereka2??? mereka2 yang tidak tahu menghargai rasa hormat aku.. tapi aku terima.. hidup kita manusia ibarat roda.. kadang di atas kadang di bawah.. tapi bila aku di atas nanti aku takkan memalukan sesiapa atau ketawakan sesiapa kerana kepatuhannya atau kerana mereka menunjukkan rasa hormat.. biarlah Tuhan membalas dan mereka sedar hendaknya.. bahawa kepatuhan atau kesetiaan bukan untuk diketawakan...





http://www.emocutez.com

8 comments:

  1. 'juz be myself' is nt de greatest words 2 ask 4 people's respect.

    knapa kta nk org respek kta sdangkn kta sndiri yg mcorakkan diri kta spya ditertawakn org laen.

    try 2 enjy urselves by gvg improvemnt 2 urs. jgn jd dayus pd dri sndri..

    nobody wanna be a rotten apple.

    =)peace.

    ReplyDelete
  2. hmmm menjadi diri sndiri utk menghormati org ln.. wani x rs 2 blh dkadikan bhn jenaka.. wani respek dorg krna mmg wani btl2 respect.. itu lbh baik klu wani kurg ajar dgn diorg.. diorg ptt tau menghargai ble org hormat diorg.. bkn persendakan.. bkn wani x blh melawan tp kte kna tau dimana kte bpijak.. jgn besar kpla d tempat org.. jus meluahkan rs kecewa.. bkn lurus bendul, wani cme blembut dgn dorg.. ukur baju d badan sndr sblm kte nk bangkang pape sblm org tendang kte keluar.. huhu

    ReplyDelete
  3. sbb 2 la kta kna brubah.. bkn brubah tuk jd lbey bruk. tak horamt org sbb org xhrmat kta. bkn mcm tue. tp, brubah ke arah lbey baek. mksudnya kta pkir mcm mna nk wt org hrmat kta n at the same time kta jga hrmat mereka.

    that the point.

    ReplyDelete
  4. huhu da xtau la.. diorg bos.. kte kuli.. wani pun bkn jns nk menjawab2.. cm ikut je arahan.. klu dorg tnye jwb jujur.. x phm sungguh manusia ni.. akak duk page ni dgr lagu lg ke?? lagu yg akak ske tu wani da buang.. hihi skg wani ske lagu ni plak.. hehe

    ReplyDelete
  5. lgu apa nie. xdgar ar. lptop jd bisu. mlas nk restart.ngah wt asignment. sja jln2 blog

    ReplyDelete
  6. owhh.. hehehe.. tajuk de menyesal.. OST cite tasbih cinta :) wani ske la lgu de.. slow.. xtau arr akak ske ke x

    ReplyDelete
  7. la...
    kn sma lg.
    akak pny blog pn lgu tue.
    adeh adeh adeh.

    ReplyDelete
  8. laa sm lg ke?? aduyaii.. aishh.. lame x jln kt blog akak.. hehehe.. citarasa lagu kte sm.. ngee

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)