Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Sunday, February 21, 2010

~~~Merindui mereka dalam kenangan..~~~

Isk3.. aku rindu dia
Aku tak pernah tengok muka dia
Sejak lahir dia dah tak ada
Tentu dia baik, kacak..

Semalam mak dengan ayah bercerita pasal arwah atuk..
Aku tak ada atuk..
Aku sempat merasa ada atuk time umur setahun je
lepas tu atuk pergi menyambut seruan Ilahi

Atok sebelah mak pulak dah lama tak ada..
tak pernah tengok wajah dia..
cuma ada gambar je..
Mak cakap atok dulu garang..
tapi aku rasa mesti dia sayang sangat cucu dia
mesti dia selalu bawak cucu dia jalan2
Bila balik kampung dia akan bawak pegi kebun..
Kenal kat orang kampung, 'ini cucu aku'

Kalau balik kampung n9 pulak
atuk sebelah ayah bawak jalan2 naik moto
tapi atuk ni pun dah tak ade..
Masa aku umur setahun, dia pegi..
Apalah yang aku tahu masa tu..
aku tak ingat lansung wajah dia..

huaa aku mahu atok..
aku tak pernah ada atok
jeles sangat tengok orang yang ada atok
Ada sapa2 boleh bagi aku pinjam atok??
Nenek sebelah ayah pun da tak ade..
Teringin tengok wajah die yang betul2..
http://www.cute-smiley.com aku mahu atok dengan nenek aku...







Al- Fatihah buat nenek dan kedua2 atok aku.. Allahyarhamah Maimon, Allahyarham Mahmod Duami dan Allahyarham Bahar Mazidin Hud...

6 comments:

  1. salam ziarah..
    hmM.. ak pun da tak da sape2, tinGgal t0kwan belah emak jew..
    atuk belah abah dari kecik tak pernah tenG0k..huhu

    ReplyDelete
  2. :b: kte senasib roy.. wani pun cme ade opah sebelah mak.. yg sblh ayah dah x de sblm wani lahir lg.. gmbar tu je la yang tinggal..

    ReplyDelete
  3. alahai sayang~
    tak mau sedih2~

    doa2 moga mereka ditempatkan di tempat yg baik2 sahaja ya?

    ReplyDelete
  4. akak dh xda tok n tokwan dh. smua dh mnggal. wndu tok. waaa T______T

    ReplyDelete
  5. yup kak zara~~ wani sllu doakn atuk2 ngn nenek..

    akak jgn sedih2 jugak.. dengar cakap kak zra.. kte doakan mereka je.. :c:

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum sweetie.
    Salam kenal. Vee nak jemput join contest Vee. Silalah menjengah ke blog Vee... :)

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)