Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Monday, February 8, 2010

Marah jangan disimbah dgn minyak...

Hoho.. tajuk tu ditujukan utk post sblm ni.. yang aku suda delete ia.. hadoii terlalu mengikutkan amarah.. tidak bagus cik Wani.. jadi aku delete entry penuh kemarahan itu supaya tak mengganggu emosi blogger lain.. syabas cik Wani si Budak Hitam..

Okey2.. terus ke cite yang sepatotnye.. tadi aku ikut technician pegi cuci lumpur kat valve.. cuci tu x la.. just buang je la.. air die.. hamek ko.. kotornye sampai da sama kaler dgn teh tarik kaw punye.. dasat2.. ntah berpuluh tahun x cuci agaknye.. sampai lumpur pun da tinggi... rasenye kucheng pun xnak mandi ngn air mcm tu.. huhu

Alkisahnye.. kami pergi berempat.. sorang pembantu makmal, sorang technician, sorang operator loji dan sorang budak praktikal yang kiut iaitu aku.. hihihi... pembantu makmal tu perempuan.. same la dgn aku.. ape igt aku pondan?? oh tidak! aku masih pmpn melayu yg bkn terakhir okeyh.. yg lagi 2 org tu msti la lelaki..

Tapi sangat kesian dekat encik technician itu.. die la yang sorang2 kena korek n buang tanah lumpur dalam tempat valve tu.. sampai berpeluh2.. aku kagum jugak la.. sebabnye, pakcik operator tu da tua.. sakit2 n x larat nak buat keje tu.. pembantu makmal tu pulak pakai baju kurung.. so sangat x sesuai kalau die buat kerja korek lubang.. Tapi!!! budak praktikal yang x tau malu tu boleh tolong tengok je... ishh kesian encik tu..

Ehh mane ade tengok je.. (tiba2 terasa plak).. aku tolong angkat cangkul dgn penyodok la.. aku tolong amik sample air.. tapi time de bersihkan lumpur tu aku tolong tengok je la.. hihih.. kesian encik tu... suda la pakai smart2.. pakai kemeja.. tiba2 kna wat keje macam tu.. hihi maaf encik.. hamba bersalah sbb x tolong.. tapi stkat mane la sangat kudrat hamba ni.. sedangkan encik yang gagah dan kacak ni pun hampir menggigil nak bukak valve yg ketat tu, inikan hamba yang lemah.. hoho (itu alasan orang pemalas).. Tapi yg x tahan.. penduduk kt tempat tu sibuk giler.. orang buat keje die buleh tggu plak.. ade je yg dtg.. buat komplen macam2.. x nampak ke orang tgh nk cuci ni.. aishh.. kagum jugak cara pekerja ni layan kerenah orang.. jawab dgn lembut je.. hoho.. boley ke aku cam tu?? x ke aku marah2 je orang2 tu nanti.. sal orang tgh penat kan.. aishh... banyak lagi kna belajar ni..

Tapi walaupun x buat keje berat aku rase mcm buat keje berat jugak.. mane xnye.. 3-4 kali ulang alik tmpat tu.. hadui... skg ni badan aku da busuk gile.. bkn sbab aku mmg busuk tapi berpeluh2 tadi.. aisehh.. suda hilang sedekit kejelitaan di situ.. okeyh2.. suda2 la perasan ek.. stop cepat sebelum perasaan bongkak. riak dan segala mak nenek perasaan x baek tu dtg..

Ok la.. da nk balik da ni.. balik umah mau tido puas2.. lalalala.. marah aku sekejap je.. tengok skg dh baik pun.. hihi~~


2 comments:

  1. cepat marah, cepat pulak sejuknya... he he..macam-macam..

    ReplyDelete
  2. yup.. me mmg begitu.. mcm air.. klu msk cpt pns.. bile biar sejuk la.. hihi

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)