Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Thursday, February 18, 2010

Homeroom Mr Ahmad Kamil 04/05 (Diligent)

Belakang dari kiri: Aku, Ke'on, Zawani, Aslah, Ifah, Tok Batin, Amin, Nuzul, Izwan
Duduk: Izzati, Fida, Salma, Anis, Anes

Oh oh.. gambar ni ditag di muka buku.. rindu betul sama budak-budak sewel anak homeroom Mr Ahmad kamil.. apa kabar papa kita tu ek?? lama tak jumpa dia.. adik beradik homeroom pun da lama x jumpa.. anes pun kadang-kadang je jumpa.. tu pun kalau melepak kat umah dia.. abang long kita (Amin) pernah sekali terjumpa masa kat perlis.. yang lain-lain lansung menghilang entah ke mana.. mau jugak dengar kabar korang semua..

Ingat lagi tak masa kita masak ramai-ramai dan time sembelih puyuh tu.. nuzul tolong pegangkan burung puyuh.. aku sembelih.. memang happy tengok macam-macam perangai masa amali sembelihan tu.. ada yang menjerit-jerit sebab burung puyuh terlepas.. lepas tu kita memasak.. yang si izwan pulak boleh tertidur kat hostel.. ingat tak papa kita tak ada time tu.. kita masak sendiri.. pastu ada pakcik yang tengah buat simen tu datang tolong.. pastu aku tak sengaja pecahkan botol kicap.. abang long plak sibuk takut-takutkan aku.. cuak jugak masa tu.. tapi lepas tu aku kemaskan kaca then tinggalkan baki kicap atas lantai macam tu je.. jahat jugak aku ni..

Pastu kita buat kalendar ramai-ramai.. naik lenguh jugak tangan menggunting.. walaupun tak menang tapi happy jugak time tu.. walaupun kita tak lama sangat.. cuma dua tahun.. aku happy jugak... masa aku mula-mula masuk sekolah tu, korang semua da ada.. sebab aku transfer dari mrsm lain.. aku, fida, izzati dengan syarifah baru masuk homeroom tu.. aku ingat lagi abang long tanye aku ni budak sekolah agama ke?? sebab aku pakai tudung labuh.. padahal aku dari sekolah biasa je.. nak tergelak jugak la..

Rindu kenangan itu.. Papa kita yang baik sangat.. abg long dengan nuzul yang kelakar.. izwan yang pendiam.. tok batin (epol) , aslah.. blilik kite depan-depan je.. anis yang comei, anes, izzati, fida.. sekarang ko dah kat oversea da kan, ifah, salma, zawani dengan ke'on... apa kabar korang semua...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)