Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Wednesday, February 10, 2010

Rindu Serindu-rindunya...

Petang tadi berskype dgn Encik Lemi Dan Cik Kura-Kura.. Walaupun En. Lemi menyamar sebagai Yana kami masih belum sewel utk tidak tahu membezakan anda okeh... Seronok betul menghabiskan masa berjam-jam merepek di skype.. Macam-macam benda yang kitorang repekkan.. tak tau la berapa ribu perkataan yang aku sudah taip tadi sampai lebih tiga jam berborak.. (sesuai ke guna perkataan berborak untuk perlakuan tanpa suara??)

Yang nyata aku sangat merindui kawan-kawanku.. tempat belajar itu.. jangan cakap kangar tak ada apa-apa.. kangar ada kfc, ada pizza, ada the store, aneka tempat aku selalu lepak, kwsp.. banyak lagi tempat-tempat lepak yang aku rindu.. haa lagi satu 7 eleven.. hehe.. aku rindu semuanya.. bukan kat tempat aku tak ada tapi aku rindu yang ada di perlis.. aku rindu dragon.. aku rindu bilik kuliah yang sejuk macam kat antartika.. aku rindu wang ulu... sungguh banyak yang aku rindu...

Masa mula-mula dulu, aku rasa menyesal sangat mintak kat perlis.. sebab aku fikir aku takkan suka tempat itu.. tiada hiburan.. tiada wayang.. tiada tempat bersosial.. tapi sekarang aku sayang tempat itu.. tiga tahun bermastautin di situ.. banyak kenangan pahit manis aku lalui.. air mata yang tumpah kerana kekecewaan dan kegembiraan.. tempat di mana aku belajar tentang kesetiaan.. persahabatan.. segala-galanya.. sebab di situ la aku mula rasa dewasa...

Hari ini aku mula merindui segala-gala di situ.. aku mula sedar yang aku sudah di tahun ketiga.. hanya tinggal setahun aku akan memijak bumi Perlis.. bumi UniMAP yang aku sayang.. adakah aku akan bertemu teman-teman sebaik mereka lagi?? aku tidak pasti.. yang pasti aku akan merindui mereka dan kenangan di sana sebaik saja kaki ini melangkah meninggalkan bumi Perlis dan UniMAP.. I LOVE UniMAP...



3rd year Environmental Engineering.. ni gmba time pg trip kt WWE Penang
(gambar ehsan: Roselniea)

8 comments:

  1. akak pn rndu dn syg prlis sgt2 =P

    ReplyDelete
  2. akak pn rndu dn syg prlis sgt2 =P

    ReplyDelete
  3. hehe.. of course la.. tu kan tnh tmpt tumpah darah akak.. hihi

    ReplyDelete
  4. Wani..Akak pun pnh study dkt Perlis dulu..Ms mula2 tu pk Perlis tu mcm x best,ye la negeri kecik skali dlm Mesia kn tp bila dh pegi sana,skali Akak dh jatoh ht especially dgn 'Pekan Cow-boy'nye..(Bukan jatuh ht dgn jejaka kt sana,tau!)Mknan dkt sana pun sedap2 yg x boleh dpt dkt Png nie contoh nye mcm Koay Teow Sarang Burung dgn ade 1 kuih manis tu sedap giler..Org2 dkt sana pun sngt friendly drp M.Cik2 sampai le ke budak2nye..Sngt2 rindu Perlis!!!!

    ReplyDelete
  5. owhh akak study mana dlu?? yup mula2 rs cam x best.. ari2 tgk sawah padi.. hahaha.. lame2 da ske sgt. syg sgt.. nnt dtg la perlis.. kte g jln2.. borong kt pdg besar sampai abes.. haha

    ReplyDelete
  6. Akak study utk Sijil dkt Information Tech Training Centre,Perlis sblm sambung buat Dip d KL..Dkt Jln Kaki Bukit..Isshhh..x glamer sngt la tmpt tu.. :p Tp best!Setiap ptg pegi Sg dkt2 kolej & jln2 tepi sawah!Yg bestnya bnyk plk ank2 ketam dkt sawah tu!!Waahh!!Nk botong 1 Pdg Bsr!?Habis bankrup ler nnt..Lps tu org lain x boleh nk beli ape udh semuanye kite borong!Haha..

    ReplyDelete
  7. owhhh.. mungkin wani jrg pg area sna.. xpe2.. nnt klu pg sna wani try cari tmpt tu.. yup sonok sgt jln tepi sawah.. kolej kediaman wani pun mmg dikelilingi sawah.. hehehe.. xpe.. kire borong pastu jual blk.. hahah..

    ReplyDelete
  8. k ida... tue dh dkat umah syer =)

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)