Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Tuesday, February 9, 2010

Termenung sejenak...

Hari ni kena keluar lagi.. Macam biasa duduk di loji.. aktiviti berjalan2 di blog orang terpaksa ditangguhkan.. tadi pulak tgh khusyuk tgk video kuliah Dr Zakir naik di youtube, cik puan ni pulak ajak pegi loji sebab jabatan kesihatan nak buat sampling.. aishh cik puan ni potong jalan betoi..

Petang ini sudah free... dapat jalan2 blog orang.. aku start balik aktiviti menjelajah blog.. banyak rupenye blog2 ilmiah ni.. dulu ms mula2 berblog.. aku fikir menulis blog ni sangat buang masa.. tapi aku menulis sekadar mengisi masa and aku ni x berapa suka bercakap.. jadi aku menulis aje la..

Selepas beberapa bulan menulis aku mula terasa yang blog aku x pernah ada info berguna.. jadi perlu ke aku terus menulis? kenapa aku nak menulis lagi kalau xde manfaat kan? rasa kerdil sgt dan betapa ceteknya ilmu yang aku ada selama ni.. nak menulis pasal ilmu.. sungguh aku x punya ilmu yang tinggi..

Semalam seorang student aka adik aku dapat email dari someone.. terang2 mengata Islam.. mau aje aku balas.. tapi sangat benci dgn diri sendiri sebab english yang agk lemah dan kurang ilmu tentang Islam.. mcm mana aku nak tegakkn Islam kalau selemah itu diri aku, ilmu yg ada pun terlalu cetek...

Rasanya sekarang aku perlu bermula dari bawah.. macam budak baru belajar.. aku takkan tinggalkan dunia blog.. aku xnak buang kawan2 blog yang baik2 semuanya.. aku masih boleh berhibur dgn mereka dan aku masih boleh menimba ilmu dari blog2 yang brmanfaat macam yang ada kt link aku ni.. Ustaz Nor Amin, Pembela Sahabat Nabi, Aksara Cinta Ilahi, Rahsia Besar Dalam Al Quran dan aku rasa banyak lagi yg belum aku teroka.. Blog2 lain pun aku tetap akn ikut.. kurang2 ade ilmu lain yg aku blaja.. contoh.. mcm mn nak bg blog ni lagi maju.. hoho tapi blog aku tetap x maju2 pun..

Jangan pening2 fikir kenapa aku tiba2 macam ni.. aku manusia.. memang begini la fitrahnye.. pena x berdakwat ni masih akan menari di alam maya ni.. Budak Hitam yang nakal tu pun masih orang yang sama akn trs menulis psl dunianya.. menarikan irama kisah hidup pelbagai ragam manusia di dunia Budak Hitam... hayok sudah jadi seperti penglipurlara pulak.. xpe asalkan x menyibuk hal orang dan x menyusahkan orang lain.. Kalau ade yang rase susah sebab pening kepala baca blog aku ni mohon ampun maaf zahir dan batin.. hihi

4 comments:

  1. Akak dh mula suka bc coretan Wani..Rs mcm menarik jea wlupun pnjg nye 2000 patah perkataan.. :) Keep it up & dun stop blogging okey..

    ReplyDelete
  2. Time kasih kak sbb bg semangat.. 2000 ke?? aiyok kna tmbah lg ni. sikit sangat tu... hihi

    ReplyDelete
  3. Tak payah tambah perkataan just tambah je 3bijik lagi '0' jadi 2000000..Hihi..

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)