Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Thursday, May 20, 2010

Katak oh Katak

Katak oh Katak

Kenapa panggil ujan?

Macam mana aku tak panggil,

Ular nak makan aku(2x)

Heheh.. korang ingat lagi tak lagu ni.. masa kecik-kecik dulu selalu nyanyi lagu ni kan.. Saja letak lagu tu sebagai intro entry kali ni.. cikgu BM aku dulu pernah ajar.. kalau nak buat intro karangan mesti buat sekreatif mungkin.. abis kreatif la tu kan? hihih.. Kalau dah intro lagu katak mestilah aku nak cerita pasal katak kan? Sila setuju dengan saya… bagus..


Siapa takut katak, angkat tangan cepat!! sila mengaku.. jangan tipu-tipu.. tak baik.. isy apsal tangan aku ni gatal nak angkat eh?! hihi.. sebenarnya aku tak takut katak ye.. cuma sedikit geli tengok badan dia yang kembung.. tambah-tambah kalau katak tu gemuk dan besar.. comei tapi…. euuu.. sekali lagi dimaklumkan.. aku tak takut katak okeyh…


Sebenarnya pagi tadi aku nak masuk bilik air.. tiba-tiba aku nampak sekor katak kaler coklat berbelang oren duk menyorok kat belakat tiang dalam bilik air tu.. e’eh cantik pulak kaler dia kan.. tapi memang katak kaler oren tu yang selalu ada kt rumah aku.. katak kaler lain tak suka masuk rumah aku.. hihihi..


Lalu aku pun membatalkan hasrat nak masuk bilik air tu.. bukan takut okeyh.. sekali lagi ditegaskan disini.. aku tak takut.. cuma aku malu katak tu usyar aku mandi.. wakakaka.. so aku tunggu la sampai adik aku balik dan suruh dia tolong buangkan.. adik aku kan gagah perkasa, dia memang tak takut katak.. masa kecik-kecik dia pegang katak selamber je.. tapi sekarang dia dah takut kot… hihihi.. aku suruh dia buang, dia suruh aku tangkap.. aku terus lari pergi masak.. takut nak dekat malas nak kacau adik aku buat kerja.. hihihi..


Masa aku sedang memasak sambil menyanyi dengan riang.. adik aku panggil.. “angah”. aku pun menoleh.. sekali aku nampak dia hulur gayung buruk yang ada seekor katak besar di dalamnya.. aku terus menjerit-jerit. sambil tu tangan tutup muka dengan baju dan kaki menghentak-hentak ala-ala gedik manja.. wakaka tindakan spontan okeyh.. bukan takut.. makcik terkejut je… adik aku pulak terus bawak katak tu keluar sambil gelak-gelakkan aku.. kuang asam betul budak ni!!!


Aku sebenarnye tak la takut sangat dengan katak.. tapi aku selalu terbayang kalau la dia lompat kat muka aku.. euuu!! tak nak2!!!


Aku pernah pegang katak tau.. jangan tak percaya.. masa tu kat kem jati diri.. semua peserta wajib pegang seekor katak dengan cengkerik. memang macam-macam reaksi budak-budak tu nak pegang katak.. ada sorang budak laki ni berpeluh-peluh.. nak tunggu dia ambik seekor katak pun punya la lama.. aku… susah jugak.. katak tu asyik melompat.. yang aku paling tak boleh lupa ada sorang gurl menangis guling-guling.. tapi aku tak ingat sapa.. kenangan tu aku takkan lupa sampai bila-bila.. aku pernah pegang katak okeyhhh.. (dengan nada bangga) sila percaya!!

katak-gp

Letak gambar katak ni comei sikit.. hihi

9 comments:

  1. wahaha..katak ijau...anak buah fanatik sangat ngan katak ijau..means gambor...

    hehe..penah tersentuh katak...eeee...hehehe..kadang2 katak sembunyik dalam kasut sekolah...

    ReplyDelete
  2. hehe.. ank buah tu minat keroro eh?

    erkk mst rs lembik2 je dlm kasut tu..

    ReplyDelete
  3. ak ah..keroro... :)

    yarrkk..lembik2 dalam kasut..wahaha

    ReplyDelete
  4. hehe.. tapi klu tak merbahaya xpe.. dlu2 org ckp klu air kencing katak kena kat mata bley jd buta

    ReplyDelete
  5. erk. napa la wt entri ktak nie. adoi. dgar prktaan ktak pn dh sensitip tau!

    mawaddah : ktak penah dudok dlm ksut sek sy jgak. pas2 sy g pkai ksut tue. sjak tue la sy jijik dgn katak smpai skrg. tlg laaaaa..

    ReplyDelete
  6. alaa ruginya..ntah ntah yang datang tu raja katak..kalu ikut cerita..hehehe

    ReplyDelete
  7. CikGadis.. sbb smlm tkejutkn keroro oren tu.. kiki... sebut keroro x geli kan?

    hahaa.. para2 yeke? alo xnk la.. nnt kna cium katak tu dlu br de jd putera katak.. uwekkk gelinyeee

    ReplyDelete
  8. keroro?
    xgeli pn sbb xto keroro tue apa. mcm keropok lekor pn ada. nyum3

    ReplyDelete
  9. hahaha.. nyum3 ye?

    keroro tu watak katun.. keroro tu seekor katak ijau yg comei cam gmbr tu.. hihi..

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)