Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Sunday, May 23, 2010

Kenapa Mesti Guna Bahasa Kesat di Blog?

images

Aku ada sedikit kemusykilan di sini.. kenapa ye ada blogger yang menggunakan bahasa kesat dalam blog? tak ape la kalau dia nak guna bahasa kesat, bahasa kasar ke, bahasa apa-apa pun kat blog dia.. tapi kalau dah sampai tinggalkan msg dengan kata-kata kesat kat cbox @ shoutmix kita bukan ke agak kurang ajar..

Mula-mula aku macam tak perasan sangat benda ni.. tapi sejak akhir-akhir ni selalu jugak aku tengok kegiatan tak bermoral ni.. haha boleh ke guna perkataan kegiatan kat sini? boleh la kot.. tapi masih menimbulkan kehairanan.. kenapa? kenapa dan kenapa? kalau nak tunjuk hebat ke, nak tumpang glamour ke… tak perlu la buat dekat kotak msg yang kecik tu.. apa barang kannn?? cuba cari medium yang lagi besar.. baru orang nampak.. situ kecik sangat orang tak perasan nanti.. hihi.. eh aku nak berpantun sikit boleh..?


Burung Serindit terbang melayang,

Mari hinggap di ranting mati,

Bukan ringgit dipandang orang,

Budi bahasa rangkaian hati.


Apa pendapat korang pasal blogger yang tak berbudi bahasa ni?

p/s: “Budi Bahasa Budaya Kita”


9 comments:

  1. salam ziarah..
    ehk, sapa yG suka wat cam tu?
    tak pernah perasan plk selama nie..huhu..nyway suka pantun tu ;)

    ReplyDelete
  2. wsalam.. hihi.. sy pun br prsn la.. cb try jln2 mst ade.. bla kna kt sy.. sy delete trs la..

    pntun tu bkn bt sndri.. nnt sy blaja bt pantun sndri.. hihi

    ReplyDelete
  3. ehem..cik ellis dtg sini..sorry..arini bz giler..setup opis baru...

    ReplyDelete
  4. ellis dtg spray shieldtox b4 tido..ekek..

    ReplyDelete
  5. urm,bahasa kesat... aiseyyh... memang menjadi-jadi.. tapi xpenah la plak jumpa kat chatbox.. huhuhu..

    ReplyDelete
  6. hahaha.. ade.. mgkin blum tkena lg.. hahaha.. bkn stkt bhsa kesat.. ad yg bsembang lucah plak tu..

    ReplyDelete
  7. dear...blog ellis dah okay..ekeke...xde dah gambar bertindih...

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)