Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Wednesday, May 5, 2010

Tip Kebahagiaan

love

valentine9.jpg Kejujuran

Tetaplah bersikap jujur meskipun perkara itu sukar kerana kejujuran akan menepis segala kemusykilan yang ada pada pasangan.

valentine9.jpgTertawa

Ciptakan suasana humor yang romantis seperti membuat memek muka yang lucu kepada pasangan supaya anda berdua boleh ketawa.

valentine9.jpgPersahabatan

Menjadi sahabat kepada pasangan anda bermakna anda akan sentiasa berkongsi perasaan yang membuat anda lebih dekat dengan pasangan.

valentine9.jpgHormat antara satu sama lain dan kompromi

Walaupun wujud pandangan yang berbeza, belajar untuk menghormati setiap pandangan yang diberikan pasangan anda dan bersedia untuk berkompromi.

valentine9.jpgMemaafkan

Perlu ada sikap memaafkan dan jangan simpan dendam sehingga melampiaskan amarah kepada pasangan anda.

valentine9.jpgBersikap realistik

Jangan cuba mengubah pasangan anda. Bersikap terbuka dan terima pasangan anda seadanya.

valentine9.jpgLupakan masa lalu

Berhenti mengungkit kisah lampau. Bersyukurlah dengan kehidupan anda waktu ini tetapi seandainya cerita masa lalu dapat meningkat kualiti cinta anda, maka ceritakanlah.

valentine9.jpgDoa

Sentiasa berdoa untuk kesejahteraan, kebahagiaan hubungan serta kesihatan pasangan anda. Tanamkan di hati bahawa sebagai insan, doalah merupakan penawar bagi segalanya.

10 comments:

  1. hrumm...kejujuran itu pntng..tp dia tak jujur...evn dia beria2 mengaku jujur...mcm mn tu...? huhu..

    slm kenal dari nabilah.. ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    JEALOUS NYER..!!

    ReplyDelete
  2. hmm... mgkin dia bt mcm tu utk menyelamatkn hbgn.. wlupun ap yg dibuat tu xkn bmakna bla kbnaran tu muncul.. kdg2 kala kta perlu beri 1 peluang kpd dia utk menebus kesalahn.. tp klu dah berulang igt la, hati sdh pandai menilai dan akal anda jga tahu berfikir.. jd ambil yg mn baik, tolak jauh2 yg mn buruk...

    salam kenal n trm kasih komen..

    ReplyDelete
  3. tips yg berguna utok masa depan..
    =)

    ReplyDelete
  4. resepi semua sudah siap tersedia..
    cuma kadang kadang kita susah atau malas untuk sediakannya menjadi satu hidangan yg lazat...

    err tak ada kena mengena dgn masakan kan..hehe

    ReplyDelete
  5. salam ziarah..
    nice tips!
    kesimpulannya..apa pun cara & gaya, kebahGiaan itu hadir bila lengkap aturan syariatullah & sunnatullahnya.. =)

    ReplyDelete
  6. sweet as.
    nampak simple tp manusia selalu lupa nak amalkannye

    ReplyDelete
  7. para2:-> sy phm mksd tu.. mmg xde kna mngena dgn mknn.. hihi.. tp btl la tu..

    roy:-> sy stju.. kedua2 perlu balance utk dptkn kbhgiaan yg bkekalan..

    arc:-> hmm.. yg menulis pun sm jgk.. haha.. smpikan diperli semula dek kwn sndri.. hihi

    zikr:-> itu yg semolek2nya.. :)

    ReplyDelete
  8. jujur, tapi jgn terlampau lurus sangat...
    hohoho... :D

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)