Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Monday, June 21, 2010

Yang Terhebat

Rasa-rasa aku belum terlambat untuk ucapkan Selamat Hari Bapa buat ayah aku dan semua yang bergelar bapa..


Buat ayah yang menyambut hari lahir dan hari bapa bulan ni.. Angah nak ucapkan terima kasih sebab ayah dah bagi yang terbaik untuk besarkan kami adik beradik.


ayah

Ini ayah aku. Ayah aku seorang yang kuat dan sangat tabah pada penglihatan kami adik beradik.

  1. Ayah tidak penyayang – Tidak. Ayah hanya kurang sifat penyayang pada diri sendiri sebab semua kasih sayangnya diberikan kepada kami..
  2. Ayah seorang yang pelupa - ayah selalu lupa belikan sesuatu untuk diri sendiri tetapi tak pernah lupa belikan untuk kami. .
  3. Ayah selalu menghabiskan duit - Bila kami lama berjauhan, ayah pasti akan usaha untuk datang melawat walau kami jauh berbatu dan walau terpaksa berhabis ratusan ringgit sebab ayah selalu rindukan anak-anaknya..
  4. Ayah tak suka berkongsi – ayah tak pernah cakap susah di depan anak-anak sebab tak mahu kami susah hati tapi ayah sentiasa ada bila anak-anaknya susah. Walau seteruk manapun ayah akan usaha untuk bagi anak-anak tersenyum senang.
  5. Ayah tak suka marah-marah - Selalunya ayah la yang bela bila kami kena marah. Tapi diam ayah bukan bermakna ayah tidak tahu mendidik anak. Diam ayah kerana penyabarnya. Dan diam ayah kerana begitulah cara dia mengajar anak-anak sehingga kami begitu menghormati dan menyayangi ayah.

Sekarang ayah sudah banyak uban di rambut menandakan semakin meningkat umur ayah. Ayah juga tidak sekuat dulu lagi. Tapi sehingga kini ayah masih menanggung kami lima beradik.


Kini sudah 24 tahun ayah menjadi seorang ayah. Seorang ayah yang sangat penyayang dan bertanggungjawab. Walaupun orang lain cakap ayah mereka hebat, tapi bagi aku dan adik beradik aku yang lain ayah adalah ayah yang terhebat di dunia.


Kami sayang ayah kami. Aku nak cepat habis belajar supaya lepas ni ayah tak payah kerja teruk-teruk lagi.. Biar kami yang jaga ayah dengan mak. Kami sayang ayah dan mak kami.. Merekalah yang terhebat!!

7 comments:

  1. selamat hari ayah untuk ayah budak hitam:))

    ReplyDelete
  2. hari ibu sudah, skung hari bapa pula.. semoga ibubapa kita gembira selalu :)

    ReplyDelete
  3. tersentuh membaca entry budak hitam kali nie... )=

    selamat hari bapa untuk ayah budak hitam yer.. (=

    ReplyDelete
  4. cik niena.. btl tu.. smoga yg tbaik hnya utk mereka..

    aizi.. slmt hr bpa utk ayh aizi jgk.. :) doakan yg tbaik utk mereka..

    ReplyDelete
  5. mereka mmg hebat :)


    lama tak update..bz ke..ni nk hantar satu award..dtg ambik ye..

    ReplyDelete
  6. busy body je... hahaha.. tQ 4 award.. da amik.. nnt publish

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)