Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Friday, September 3, 2010

Diari 24 Ramadhan

Sedar tak sedar sudah 24 Ramadhan rupenye.. lepas ni masuk Syawal.. Sedih sangat nak meninggalkan Ramdhan.. Suasananya nanti pasti dah tak sama lagi.. Hari ni aku keseorangan di rumah ini, di Wang Ulu. Teman2 semua sudah pulang ke kampung dan aku akan pulang esok pagi.. Sayu sangat. Bukan sayu kerana aku sorang-sorang kat sini.. Tapi sayu bile teringatkan indahnye Ramadhan aku kali ni bersama teman serumah. Seronok tiap kali pegi beli makanan sama-sama, berbuka sama-sama, terawih sama-sama.. Kawan-kawan. Aku rindu saat itu. Ini mungkin Ramadhan terakhir kite kat UniMAP ni.. Tahun depan kite dah bawa haluan masing-masing. Dapat lagi ke kite lalui saat-saat indah ni.. (Sebak tetiba.. huhuhu)

Syukur, mungkin dengan berkat bulan Ramadhan ni jugak RK07 dah berjaya mendapat pengiktirafan dari BEM selama 2 tahun. Tahniah dan terima kasih buat lecturer dan jugak senior yang bersusah payah berusaha untuk dapat pengiktirafan ni(tepuk tangan ramai-ramai).. Walaupun kami tak sempat menyumbang apa-apa, tapi kami tumpang bangga sebab orang lain tak boleh perkecilkan lagi kos kami.. Sangat bangga dengan mereka..

Esok aku akan pulang ke kampung.. rindukan rumah, family dan segala-galanya.. betul kata kawan aku.. walaupun orang cakap kuale kangsar takde apa-apa, tapi aku tetap berbangga menjadi anak jati kuale dan suke tinggal kat situ.. Tak sabar nak balik. Mesti hari ni adik-adik aku dah sampai rumah. Esok, mungkin kakak dengan sepupu-sepupu aku pun akan balik. Wah meriah la rumah aku nanti.. Tak sabar nak balik.. Tapi... lecturer ku juga sangat baik kerana bekalkan assignment dan tutorial(sigh). Haha.. Balik nanti mesti buat design dan lab report jugak.. Bagus. Jangan sampai tak berusik sudah.. hahaha..

Ni diari terakhir Ramadhan di Wang Ulu. Esok atau lusa aku akan menulis lagi tapi dengan suasana yang berbeza pulak.. Selamat tinggal Wang Ulu.. Dua minggu kemudian kita ketemu lagi.. hehe

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)