Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Saturday, October 30, 2010

Tentang Seseorang




Aku tidak mengenali kamu.. tidak pernah walau sekali.
Aku tidak pernah tahu kewujudanmu sebelum ini..
Aku tidak tahu peribadi sebenarmu..

Tapi jujur aku katakan..
Dari pandangan pertamaku..
Aku mengagumi ketabahan kamu..
Aku kagum dengan kecekalan dan ketegasanmu membela hak kamu..
Andai ada yang mengatakan kamu kamu seorang yang bongkak, aku yakin mereka sebenarnya mencemburuimu..

Aku suka melihat caramu..
Pemikiran kamu yang selalu melangkaui orang lain..
Walaupun kadang kala tampak seperti kamu beria-ia..
Tapi itulah kelebihan kamu..
Keyakinan kamu yang tiada tara..

Aku kagum dengan prinsipmu..
Percayakan diri sendiri, itu yang kamu pegang..
Kerana itu kamu nampak terhormat di mata orang..

Aku suka sifat keras hatimu..
Walaupun kadang kala kamu seperti seorang yang kejam..
Tapi sesuai memberi pengajaran kepada mereka yang suka tikam belakang..
Namun disebalik sifat keras hatimu itu..
Aku nampak kelembutan jiwamu yang tenang..

Andai aku punya ruang..
Ingin sekali ku mengenalimu..
Andai waktu itu mampu ku ulang..
Ingin sekali ku jadi sepertimu..

Maaf.. Ku ambil sedikit kekuatanmu tanpa pengetahuanmu..
Namun, bukan niatku untuk menjadi seorang pencuri..
Aku tak mampu jadi sepertimu, malah tak mampu berada disamping kamu..
Cuma satu yang aku pinta..
Izinkan aku mengagumimu walau hanya dari jauh..



yang benar:
Pemilik Hati Ini





update: akhirnya 'dia' menjadi milik insan yang lebih berhak :)

10 comments:

  1. bes nya mnjadi org yg dikagumi tue =)

    ReplyDelete
  2. hehe.. klu mcm tu.. aggp la akak org yg dkagumi tu..

    rs sgt kagum dgn de n dgn rs rndah diri, wani rs wani x mampu jd skuat de n sehebat de..

    ReplyDelete
  3. uit. mst de nie sangat hebat. akak xlayak. hehe. sapa la org tue

    ReplyDelete
  4. :) cukup hnya wani dan Allah sj yg tau sape de.. hehe

    ReplyDelete
  5. hans: biarlah rahsia.. org tu pun x tahu dia dikagumi.. :)

    Mr. PKH: yup.. xbest kan? hahah

    ReplyDelete
  6. mak aihhh...mcm sedih aje bunyinyee..huhuhu..

    ReplyDelete
  7. wah!!! bestnye... huhu sapekah seseorang tuh!!!

    ReplyDelete
  8. hahaha.. seseorang itu adalah seorang hamba Allah yg sedang bjuang di jalan Allah..

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)