Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Friday, October 29, 2010

When Oktober End

Sedar tak sedar dah hampir ke penghujung oktober.. maksudnye aku dah nak final exam.. aduhhh.. aku benci saat ini dengan final year project yang problem.. perlu ke dinyatakan di sini? haha tapi kawan2 aku tau macam mana tahap kesabaran aku kalau diorang nampak aku Align Centermengamuk. Itu maksudnya tahap kesabaran dah memuncak bila kerja aku banyak x menjadi. And tadi bila aku dah dapat buat kerja, kawan aku cakap aku nampak ceria dan asyik tersenyum.. Wah tak sangka begitu susah nak buat aku tersenyum...

Disebabkan terlalu busy(konon la..) aku terlupa wish birthday kakak aku.. yela kakak aku yang sorang tu je la.. Petang tu bila aku dah habis lab dan bila classmate aku cakap pasal birthday baru aku teringat.. sorry Along. Aku memang selalu lupa birthday orang. Tapi dalam family aku, Along la orang pertama yang akan ingat birthday setiap ahli keluarga aku. Bila birthday family aku yang lain dia akan msg aku dan tanya dah wish ke belum. Thanks.. but sorry sebab xde orang ingatkan aku tadi.. Tapi aku wish jugak kan walaupun terlewat sikit..

Cerita pasal kakak aku ni buat aku teringat banyak kenangan aku dengan dia.. Mesti la.. dah dia sorang je kakak aku dan cuma kami berdua je yang perempuan dalam adik beradik aku.. Apa2 pun aku mesti berkongsi dengan Along.. Dari kecik kongsi bilik yang sama, waktu kecik mak selalu pakaikan baju yang sama sampai sekarang pun masih share semua benda. Yela.. dia memang suka buat kepala "barang ko barang aku" (aku pun sama.. hehe).. tapi aku tak kisah pun.. coz mmg aku tak kisah. Apa sangat nak dibandingkan barang2 tu dengan kasih syang dia.. Kakak aku ni masa kecik2 dulu sangat garang. Sebab dia anak sulung.. Nak jaga adik2 aku yang nakal2 tu bukan senang(mujur aku baik dan sangat mendengar cakap).. kadang2 adik panggil kakak aku singa betina. Tapi sekarang, bila dah besar.. Dia la paling manja dan paling sensitif.. Aku pun tak tau kenapa. Aku sangat jahat dengan kakak aku. Sebab dia selalu kacau aku. Dari siang sampai la aku nak tidur. Padahal bukan ape sangat pun.. Kakak aku ni suka peluk orang. Time nak tidur mesti nak peluk, n nak gosok2 tangan. Kalau time aku sedar tu memang cepat2 aku pukul tangan dia.. Tapi kalau aku dah lena memang seronok la dia kacau aku.. Walaupun aku selalu garang2 dengan kakak tapi aku tetap sayang dia..


Ni pulak kisah adik aku. Apsal tiba2 masu adik aku ni eh? Saje wat combo entry sebab dua hari lepas birthday adik aku ni. Adik aku yang last.. Dulu aku penah buat entry pasal beliau. Adik aku yang paling susah nak dengar dia bercakap. Tapi hampir 24 jam boleh dengar dia menyanyi atau ketawa. Aku pun tak tau dia ada simptom apa.. Haha.. Adik aku ni jenis yang happy2.. Suka melayan lagu indon sampai aku pun terikut2 perangai dia.. Suka jugak kacau aku dan suka buli aku kalau dia tak dapat apa yang dia nak. Kesimpulannya, aku la mangsa buli di rumah. Tu belum masuk adik aku yang lagi dua.. Buatnya dia buat tagteam buli aku ramai2.. penah jugak aku hangin.. dan adik2 aku paham sangat kalau aku naik angin macam mane.. Haha tak perlu dinyatakan di sini.. Lagi satu yang aku suka pasal adik aku ni, dia jenis yang tak mengharap orang sangat.. Apa2 pun dia akan buat sendiri, tak payah disuruh2.. Pendek kata senang la.. Kadang2 aku buat2 garang dengan adik and dia akan cakap macam ni "eleh.. tau angah bukan boleh marah sangat pun.. main2 je tu" .. memang tak boleh blah sebab dia da tau taktik aku.. Kalau aku naik angin pun bukan aku tak sayang dia.. aku sayang sangat2.. Buktinya masa adik aku sakit dulu.. Aku menangis je tiap kali tengok dia sakit. Aku sanggup berulang alik dari sini ke perak setiap minggu sebab nak tengok adik dan temankan adik kat rumah..

Aku pun tak tau kenapa aku tulis entry ni.. tiba2 aku rasa nak tulis pasal family aku. jangan cakap aku homesick lagi.. minggu depan je nak balik.. tapi mungkin tak lama sebab aku dah nak exam. Balik rumah buat aku rasa macam berada kat syurga.. sungguh.. Sebab mereka (family aku) adalah nyawa dan penawar duka aku..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)