Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Thursday, December 23, 2010

Kenapa lelaki suka pilih bulan 12 untuk kawin??

Sebagai student engineering.. kami selalu diajar untuk berfikir luar dari kotak pemikiran biasa dan bukan hanya menilai sesuatu dari sudut engineering.. Apa yang dipelajari di dalam kelas jugak boleh dikaitkan dengan kehidupan untuk proses pemahaman yang lebih mendalam (pemahaman lebih mendalam bermaksud bertambahnya kepeningan yang mendalam)..
Situasi:
Seorang pensyarah lelaki berbaju t-shirt dan berseluar track (betapa sempoinya lecturer kami) masuk ke kelas.. seperti biasa.. hanya helaian kertas di tangan. Pensyarah tersebut memulakan soalan berkaitan thermodynamic..


Pensyarah: Kenapa lelaki suka pilih bulan 12 untuk berkahwin?
Majoriti pelajar kelas menjawab dengan semangat: cuti sekolah1 dan beberapa orang memberikan jawapan yang lain..

Dalam ramai2 tu hanya seorang memberikan jawapan dengan tepat iaitu musim hujan. Tapi aku sendiri tak paham apa kaitan musim hujan dan kawin dengan thermodynamic. Da puas aku pikir.. walaupun kawan2 aku duk mengarut2 tapi aku still tak paham ape kaitannye dengan thermodynamic. Sape2 paham tolong terangkan.. ( Sila terangkan dari sudut engineering dan thermodynamic ye.. )
notakaki: pening bertambah2 dengan soalan ni dan selepas menerima tamparan hebat semalam.. kalau aku tau siapa yg bawak mulut pasal aku siap la!! memang aku cili2 mulut orang tu!!! ( malangnye aku tak sekuat itu.. T_T)

2 comments:

  1. errr sebab ape eh?mcm tak bape nak faham jgk nih :P

    ReplyDelete
  2. kawen sbb musim ujan? bukan lagi susah ke.. silap2 banjir, da xleh buat kenduri..
    ^^

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)