Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Wednesday, January 19, 2011

Maaf aku hanya untuk orang yang berhak.

Assalamualaikum...


Tadi aku terbaca satu blog tentang memaafkan..  ouch.. aku rasa pernah menulis tentang ini dulu.. tapi aku rasa sejak akhir2 ni keadaan hati aku sangat terseksa.. kasihan hati aku... sob3 … Kenapalah dalam dunia ni ada manusia yang TERLALU PENTINGKAN diri sendiri, terlalu gedik, tak pernah fikir perasaan orang lain dan yang paling aku menyampah manusia yang suka berlakon baik. Tolong la jangan menyesakkan hati aku lagi dengan benda2 yang buat hati aku jadi merana...


Selama 22 tahun 11 bulan dan 21 hari aku hidup atas muka bumi ni.. aku rasa hanya 2x tahap kesabaran aku benar2 duji hebat.. Macam mana aku dapat kesan? Aku dapat kesan yang kesabaran aku dah melangkaui tahap yang sepatutnya bila aku rasa badan aku menggeletar time aku marah. Betul... Dalam hidup aku, hanya 2x aku betul2 rasa macam tu bila aku marah. Aku akan ignore manusia itu seumur hidup aku dan seboleh2nya aku akan jauhkan diri dari orang tu..


Hati aku tak kuat untuk diuji lagi.. Kesabaran aku bukan seperti dulu lagi.. Hanya orang yang benar2 mengenali aku tahu bila masa aku benar2 marah atau aku marah2 manja.. Tanyalah adik2 aku, selembut mana aku.. Tanyalah kakak aku, benar2 garangkah aku? Tanyalah bestfriend aku dari sekolah dulu, adakah aku penyayang atau pentingkan diri sendiri? Kalau aku bukan penyayang aku takkan menangis bila aku marah adik2 aku.. Kalau aku pentingkan diri sendiri, aku takkan korbankan diri dan maruah aku demi pertahankan hak sahabat2 aku.. Kalau aku pemarah, aku takkan maafkan orang yang sakitkan hati aku berulang kali. Aku mungkin kasar, tapi aku bukan pemarah. Aku mungkin pemaaf, tapi maaf aku bukan untuk orang yang tak tahu menghargai perkataan maaf dan bukan untuk orang yang TERLALU PENTINGKAN diri sendiri..


Ingin aku tekankan di sini.. Aku sangat ANTI orang yang TERLALU PENTINGKAN diri sendiri.. Mungkin ada yang tak percaya. Tapi percayalah.. orang sebegini memang wujud disekeliling kamu!

7 comments:

  1. =)
    Susah nak cari kebaikan dalam diri setiap orang sebab kadang2 ada manusia yang hipokrit. =)

    ReplyDelete
  2. yup.. btl tu.. pasrah je bile bdepan dgn org cmni.. kte pun bknnye baik sgt.. tp at least jgn jd selfish sgt.. tu pun dah ckup baik.. huhu

    ReplyDelete
  3. yupp...org yg sebegini mmg bersepah..org2 begini takkan selamat hidupnya...

    hari ni..dia buat org panas dgn sikap dia..esok lusa...giliran dia pula merasa...ketika itu..baru la dia sedar...itu pun kalau sedar lah..huhu.. ;)

    sabar jer la selagi mampu...setiap yg pahit itu..ada manisnya.. (^_^)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    DD BACK TO SCHOOL

    ReplyDelete
  4. huhu..pernah gak berdepan dengan org yang macam nie...memang terasa pedih yang amat...tapi ape yg kite perlu buat...

    abaikan jer la benda2 tu..kalau kita asyik duk pk jer, hati kita rasa x aman...kesian kan hati kita...

    senyum2 selalu...peace..:)

    ReplyDelete
  5. haha.. manusia mmg hipokrit.. kalau x ALLAH tak cipta nabi Adam... Sebab tu kita disuruh beriman dengan qada' and qadar.. kerana segala dukacita itu akan menjadi indah sebagai satu pegangan yang ALLAH amat menyayangi kita... Ucaplah maaf selalu kerana maaf itu boleh menyucikan hati dari dendam.. walaupun hakikatnya kita x salah...

    ReplyDelete
  6. nabilah: thanx.. hati ini hnya mampu bsabar.. btl kta awk.. dunia ni kan mcm roda...

    mawaddah: senyum utk awk jgk.. :)

    lovemoney: thanx ats nchat tu..trsa lega bile maafkn org tp ble kte maafkn org tu keep ulang mslh yg sma..

    PKH: jom bt kelab anti orang pentingkn diri sndri.. hehe

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)