Assalamualaikum.. Selamat Datang Ke BUKAN CERITA LAGENDA. Silalah buat macam rumah sendiri ea..

Thursday, October 20, 2011

Oh Kecewanya!

Baru tersimpan niat di hati ni (macam lagu pulak) nak merasa pergi spa, buat urutan itu ini, buat facial (walaupun muka aku kategori tak payah gatal2 nak buat facial)..

Dan yang paling aku nak merasa mestila spa ikan. Makin teruja bila dengar cerita teman yang pergi buat macam2 treatment termasuk spa ikan dengan first trial RM34 hengget.. tapi bila dah masuk rawatan seterusnya naik pulak sampai sembilan puluh lebih kot. (maap. ingatan kurang baik sebab banyak makan semut).



Yang aku heran tu kalau kita dah datang lagi, patutnya bagilah lagi murah kan? Baru la syok nak datang selalu. Ni tak, pegi naikkan lagi (suke2 ati aku je).. then kawan aku tu cakap kat tempat dia tu, ada banyak spa, salon dan segala mak nenek adik beradik dia la. Dan semuanya buat stail first trial murah. So, ape lagi.. pergi la semua spa2 tu buat first trial je. Pergi 10 spa, cukup la 10 kali rawatan. Dah elok la muka. hahaha.. (canggih gak otak aku ni)

Tapi.. (berbalik pada tajuk entry.. Oh Kecewanya!) bila terbaca di BH Online (bukan Budak Hitam ye..)


Kementerian Kesihatan nasihat orang ramai henti terapi ikan

PETALING JAYA: Kementerian Kesihatan memberi amaran risiko terapi ikan atau lebih dikenali sebagai spa ikan kerana boleh menyebarkan pelbagai penyakit berbahaya, termasuk Hepatitis C, HIV/AIDS dan tibi serta beberapa penyakit lain yang berjangkit menerusi bawaan air.


Huhu.. kecewanya sayeee!!! tak dapat nak pergi gedik2 kat spa, tak dapat nak rasa hulur kaki kat ikan sambil jerit "oh gegetlah saye! gegetlah cepat!"..

Sob3.. nampaknya impian hanya tinggal impian.. nak harap akuarium rumah aku pun, dah arwah dah akuarium tu. Kalau tak, mau aku pergi celup kaki dalam akuarium mak aku tu. Hahaha.. ikan2 aku pun taknak makan kaki tuan sendiri la! (gila punya olang!)


p/s: dah tau tu takyah la saja gatal2 nak pergi spa ikan. Pergi buat treatment lain la pulak..

Berhati-hatilah sebelum anda dijangkiti..



3 comments:

  1. ada terbaca jugak...biasa lalu jer ..atau tengok2 dari tv... bahaya!!

    ReplyDelete
  2. Zik : hehe.. teringin je. x pnh try pon.. n x mungkin la..

    Suhaimi: bleh cubo.. tp kna bela ikan sndri la

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi.. kalau sudi komen la lagi.. :)